Marie Krarup Dansk Folkeparti om hattedamemoral

030320131012

Marie Krarup Dansk Folkeparti, om hattedamemoral
Marie Krarup, Dansk Folkeparti / DF -Jeg lagde et grotesk eksempel på Politikens hattedamemoral ud på facebook og fik hurtigt en række kommentarer som: Hvorfor dog beskæftige sig med sådan en dame?
Det er jo bare en fortabt fortidslevning.
Alle kan jo se, at det multikulturelle samfund er en ulykke. Skriver Marie Krarup (DF) på avisen berlinske tidende /facebook.

Hvilket vel kan fortælle en del om hvilke facebook-venner Marie Krarup har.

Hverken mere eller mindre.
At Marie Krarup så efterfølgende prøver at forsvare tåbeligheden, fortæller måske lidt om hvorfor Marie Krarup må nøjes med den type facebook-venner.

030320131155

Danmarks store eventyr forfatter H.C. Andersen skrev fortællingen, den grimme ælling.

Den grimme ælling, er blevet et af Andersens mest elskede eventyr, og er blevet udgivet overalt i hele verden.

Eventyret handler om at se anderledes ud, føle sig forkert og skille sig ud fra mængden.

H.C. Andersen havde øje for dem, der var, oversete, undertrykte, nedvurderede og udenfor.

Den grimme ælling, kan også betragtes som en omskrevet selvbiografi af H.C. Andersen, da han selv voksede op, som lidt af en ‘gadedreng’.

Han levede i et miljø, som andre kun havde foragt overfor og ikke viste den mindste smule medlidenhed med.

Når H.C. Andersen skulle skildre sin opvækst var, den grimme ælling, det billede, der kom tættest på.

Ællingen, der udviklede sig til det den af naturen var, en svane.

I eventyret, fortælles det at, den grimme ælling, bliver mobbet kanøflet, bidt, slået og skubbet.

Dens søskende ønskede, at katten ville tage den og moren, at den var langt væk.

I en sekvens i fortællingen, sender nogle jægere en hund efter den, men hunden ville end ikke røre den, og så burde ællingen vel glæde sig.

I stedet tænker, den grimme ælling, Jeg er så grim, at hunden ikke engang gider at bide hovedet af mig!.

Ændernes hån og foragt, havde påvirket ællingen så meget, at den acceptere deres overgreb og tænkte, Jeg er grim, jeg er håbløs -den var begyndt at foragte sig selv.

Historien ender dog godt –den grimme ælling bliver til en svane.

Men op mod slutningen glemmer svanen ikke, hvor forfulgt og forhånet den havde været.

Moralen ligger i selvdegraderingen og ikke forvandlingen til svane, selv om det mest kendte citat fra eventyret lyder, Det betyder ikke noget, at man er født i en andegård, hvis man har ligget i et svaneæg.

-Et budskab som giver mening, uanset om man er født i Danmark, et andet sted i verden eller ikke føler sig accepteret af mennesker, -som tror de er født til at dominere og chikanere sine medmennesker.

280320110810

Hvilken konklution kan vi så drage?

Jo -Andersen er beundret og elsket af børn og voksne verden over.

Marie Krarup, -hvis opvækst sikkert har været præget af en dominerende far, der politisk kæmpede hårdt for, at bevare forældres ret til at banke sine børn, men tabte, -behøver ikke nødvendigvis at være en taber -men muligheden for at hun er en “and”, – kan heller ikke helt udelukkes.

 

Reference
//b.dk/politiko/det-multikulturelle-samfund-er-en-ulykke
//visithcandersen.dk/eventyr_den_grimme_aelling

For yderlig læsning.

Lemlæstelse af børn vækker afsky

 
Debat om omskæring 1.
 
Skal danske børn kønslemlæstes?
 
DF-tanker vækker harme på Facebook
 
DFer Marie Krarup om kønslemlæstelse af piger