Elmas Berke: “Denne her er bedre, synes jeg selv”
Bøh-propaganda eller som man almindeligvis kunne kalde det, “Frygt-propaganda / Frygt-mongering” bruges ofte i et politisk sammenhæng.
Frygt i politisk propaganda
Den mest berømte frygt propaganda er nok, “Daisy Girl” tv-reklamen,
fra præsident Lyndon B. Johnsons 1964 genvalgs-kampagne.
Den kommercielle tv-reklame afbillede en ung pige som plukker kronblade fra en Margueritte (daisy) mens en ‘voiceover’ begynder at tælle ned fra 10 til 0 – efterfulgt af en eksploderende atombombe, som igen, følges op af Johnsons stemme med en advarsel om, at amerikanerne kan vælge imellem, at omfavne verden eller ødelægge den.
Den kommercielle påstand skulle efterlade indtrykket af at Johnsons modstander,
Barry Goldwater, ville føre landet ind i en atomkrig.
Du kan se tv-reklamen herunder.
Dansk Folkepartis propaganda-magere ser ud til, at have fremstillet noget
som kunne minde om “Daisy tv-reklamen” – Der findes flere eksempler.
Klik på link herunder så kan du se hvordan modellen er sat op.
Link til Video, af Elmas Berke, Where are we heading [HQ]
Synes du ikke, du skylder dine læsere at vide, videoen er lavet i sammenhæng med disse?
http//www.facebook.com/video/video.php?v=493466755868&saved
http//www.facebook.com/video/video.php?v=493466755868&saved#!/video/video.php?v=444071310868
http//www.facebook.com/video/video.php?v=493466755868&saved#!/video/video.php?v=444767835868
http//www.facebook.com/video/video.php?v=493466755868&saved#!/video/video.php?v=444071310868