FaceBook-marketing for dummies

031220151929

FaceBook-marketing for dummies
Når man ser noget skrammel fra fx. Dansk Folkeparti, så skal man da endelig dele det, – og helst så mange gange som overhovedet muligt, så budskabet gentages, igen og igen og igen.

Det øger eksponeringen og giver partiet indflydelse.
Hvert besøg tæller
Det er en nem måde for journalister m.v. til at få øget trafikken på deres webportal, så der genereres store annonceindtægter. – Klikkene er deres succeskriterium, – jo flere klik, jo flere penge.

031220151923

Mere vil ha mere
Det er faktisk bedst, at du ledsager det delte budskab, med nogle følelsesladet kommentarer, så du har vist, at du forholder dig til idiotien i budskabet, og dermed har ladet det påvirke dig, – gerne i en negativ retning, så alle dine venner også får lyst til at besøge netmediet.

Annonceindtægter bidrager til artikel-skribenternes indkomst.
Jo, flere besøg, jo, større annonceindtægter og jo, flere artikler med samme type budskab, – sikkert ud fra en syg tanke om gevinst-maksimering, uden hæmninger og hjerne.

Og så når vi frem til formålet med en type markedsføring som er baseret på en platform, der er tænkt som provokerende.

040920102230

Den lille forskel
Skal man sætte ord på, så kunne man vel sige, at det ofte gælder om, at markerer sig med støjende budskaber, der på den ene eller anden vis vækker opmærksomhed.

Dansk Folkeparti ses ofte med vinkler der kunne antyde,
at man var komplet idiot, –
på den måde har man vist hentet en hel del omtale.

Nogen ejer ganske givet naturtalentets nådegave, hvor det for andre
kunne se ud som om, at de må gøre sig visse overvejelser.

For yderlig læsning.

Den katolske kirke er rasende
 
Smålummer præst-pop propaganda
 
Sydafrika forbyder deodorant reklamefilm
 
FN’s racismekomité bekymret over politisk propaganda