Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med markedsføring og forbrugerbeskyttende regler
Strategi og vision
Forbrugerombudsmandens overordnede strategi trådte i kraft 1. marts 2007
og består af fem overordnede målsætninger.
MÅLSÆTNINGER
1. Samarbejde med forbruger- og erhvervsorganisationer
2. Styrkelse af håndhævelsen over for erhvervsdrivende, der ikke overholder loven
3. Fremme kendskabet til muligheden for at få en forhåndsbesked
4. Aktiv deltagelse i internationalt tilsynsarbejde
5. Fokus på at styrke informationsindsatsen over for Forbrugerombudsmandens målgrupper
– > Se me’r på deres websitet <-
Forbruger Europa er en del af et europæisk netværk (European Consumer Centres Network) med kontorer i hvert EU-land samt i Norge og Island. Netværket er finansieret af EU-Kommissionen og de nationale forbrugermyndigheder i Danmark, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Netværket blev oprettet 1. januar 2005. Læs mere om forbruger Europa netværkets kvalitetscharter.
– > Se me’r på websitet, Forbruger Europa <-
– > Se me’r på websitet, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen <-
Seneste kommentarer