Pia Kjærsgaards parabol – og TV- kanal forbud har en logisk forklaring
Det er for de fleste, heldigvis, idioti og underlødig markedsføring af politiske lovforslag.
Men det er det ikke for den mindre gruppe vælgere, som ikke har brugt tid og energi på at sætte sig ind i demokratiets spilleregler og de internationale traktater som binder nationerne sammen.
Derfor kan vi, – og vil fortsat opleve, at mange vil stemme på Dansk Folkeparti.
Nogen fordi de syntes at DF-kandidaterne siger hvad de selv tænker -det gør de måske også -men igen, er det set ud fra de forudsætninger som vælgeren har.
En forklaring på Dansk Folkepartis markedsførings-succes kan man måske finde hvis man f.eks. starter med at læse om Stockholm-syndromet og psykologiske forsvarsmekanismer.
Du vil – Hvis du har et indgående kendskab til Dansk Folkepartis vælgerskares baggrund, -kunne nikke genkendende til de person-karteristikker man kan finde i den vælgergruppe, når du læser de tekster.
Man kan så stille spørgsmålene:
Hvordan hjælper man Dansk Folkepartis vælgere til at stemme på mere fornuftige politiske kandidater end de kan finde i det parti?
Se – Det er ikke sådan lige til at forklare – men en god begyndelse kunne være, hvis man starter med sig selv, og forholder sig til, -at også Dansk Folkepartis vælgere er mennesker som du og jeg.
Og så iøvrigt, ville det nok langt fra skade, hvis medierne ville gøre os alle den tjeneste at undlade at viderebringe idioti, som om det var seriøse lovforslag.
Et minimumskrav til et fremsat lovforslag må være, at det ligger indenfor mulighedernes rammer.
For yderlig læsning
Seneste kommentarer