Tonerne fra Dansk Folkepartis årsmøde 2016

Tonerne fra Dansk Folkepartis årsmøde 2016
Stilen har ikke forandret sig meget gennem årene.

For dumt
Man fik de sædvanlige tegn på førerretorik a.la “Er i klar til..?” – et spørgsmål fra en talerstol til publikum, – og en gammel 30er propagandateknik som i dag, kun er egnet til at skabe forargelse.

180920161019

Tomme øjne
Publikum, i overvejende grad, ældre mennesker modtog budskabet med tomme øjne.

180920161030

Tomme stole
Igen i år var det så som så med fremmødet, mange partimedlemmer havde alverdens undskyldninger for deres manglende fremmøde.

Rablerier
I fraværet af Mogens Camres sædvanlige rablerier, havde man iscenesat en “Amalie fra paradise hotel substitut” som fremførte noget enfoldigt “shit”, så Clickbait-akrobaterne, – kan se en økonomisk fordel i at sprede propaganda-budskabet.

180920161056

”Man hører det hele tiden”
I propaganderende annoncer, i medier og artikler, ses og høres ofte en type reklame, hvori der indgår en form for et ‘slogan’, som man ønsker gentaget utallige gange, og i flere varianter.

180920161205

Et af de nok mere kendte, – som huskes af de fleste, kunne være de populære Rexona reklamer.

For yderlig læsning

Stor skuffelse på Dansk Folkepartis årsmøde i Herning
 
Store forventninger til årsmøde
 
Dansk Folkepartis Årsmøde 2013
 
Dansk Folkepartis Årsmøde 2012
 
Dansk Folkeparti Årsmøde 2011