Dansk Folkepartis designs- og levebrødspolitik

Dansk Folkepartis designs- og levebrødspolitik

Af Jørgen Flyr
Dansk Folkepartis Kristian Thulesen Dahl har personligt stået fadder til den mest hardcore radikale EU-harmonisering i 40 års dansk Europapolitik:

Dagpengereformen sammen med det afgørende angreb mod efterlønsordningen, er de seneste 2 eksempler på, at DF og De Radikale udmærket kan samarbejde højre om for mere EU.

Om hvorvidt Lars Løkke Rasmussen har lovet to ministerposter til Dansk Folkeparti for denne niddingsdåd, kan vi selvfølgelig ikke vide, på denne side af valget.

Men en ting er helt sikkert, at DF var ikke lukket ind på ministergangen og stillet ministerpensioner i udsigt, så længe de modarbejder storkapitalens EU-projekt.

Så tillykke til Dansk Folkepartis designpolitikere, med DFs skifte til et EU-positivt
EU-harmoniseringsparti.

Nu mangler vi bare, at de bekender kulør og vedstår åbent, at de værdier Dansk Folkeparti i virkeligheden arbejder for, er et 1950’er Amerika – USA White Surburban Middle Class replika og at alt det danskofile i DFs veldesignede pseudo partipolitiske magtpolitik, er nøjagtigt hvad det er:

Salgsdesign af høj klasse – i et 1950’er markedsdemokrati: Hvor Tv-reklamer holdt sin guldalder – samtidig med Ku Klux Klan, atombomber og føderal forfølgelse af mennesker, der kæmper for borgerrettigheder.

Det er paradoksalt at DF kan puste sig op på en skizofren fremstilling af sig selv som et parti, der kæmper for kvinders lige ret til ikke at klæde sig ud (med anden uniform end jakkesæt og USA-kulturel småborgerlighed) samtidig med at DF gør angreb imod netop menneskerettigheder i United Nations charter og i den Europæiske Menneskerettighedserklæring.

Salgs- og markedsdesign er det, fra ende til anden.

Reference
Jørgen Flyr, debattør; Ballerup

For yderlig læsning.

Ytringsfrihedens “Godfather”
 
Den Europæiske Menneskerettighedserklæring